Tips på advokater som verkligen kan internationell rätt?
Hej forumet! Jag har länge läst andras trådar här men nu behöver jag själv lite vägledning. På grund av arbete utomlands har det dykt upp en juridisk situation som plötsligt involverar mer än ett land, och jag märker hur svårt det är att navigera i allt detta själv. Många advokatbyråer säger att de arbetar globalt men när man börjar ställa detaljerade frågor om internationella processer får man mest generella svar. Jag vill hitta någon som faktiskt har erfarenhet av sådana här ärenden och som kan förklara saker på ett sätt man förstår utan juridisk ordbok bredvid . Hur gjorde ni när ni valde rätt hjälp? Gick ni på rekommendationer från andra eller hittade ni själva efter lång research?
4 Views

För mig var rekommendationer avgörande, annars hade jag nog fortfarande suttit och jämfört olika hemsidor på nätterna. När mitt ärende blev internationellt insåg jag snabbt att det krävs en väldigt specifik kompetens. Jag kom i kontakt med nordinterpollawyers.com/nb/ efter att någon nämnt dem i ett forum, och det var första gången jag kände att någon verkligen hade en strategi från början. De gick igenom alla möjliga scenarier, vilka myndigheter som kunde bli involverade och hur tidslinjen kunde se ut. Det gav mig en enorm trygghet. Dessutom var de väldigt tillgängliga – jag kunde ställa följdfrågor utan att känna mig besvärlig. Det viktigaste rådet jag kan ge är att välja en byrå som jobbar med just internationella fall varje dag, det märks direkt i hur de kommunicerar och planerar.